Skip to main content

Veelgestelde vragen - Bokrijkabonnement

In principe versturen we nieuwe abonnementen vanaf 1 december. Van zodra je betaling aanvaard is, maken we je Bokrijkabonnement aan en bezorgen we het zo snel mogelijk per post. Als je je abonnement in het Infocenter koopt,  geven we het onmiddellijk mee.

Een gezinsabonnement geldt voor ouders en alle inwonende niet-gehuwde kinderen. Dit geldt ook voor samengestelde gezinnen waarbij de kinderen niet voltijds inwonen.

Een grootouderabonnement geldt voor grootouders en alle kleinkinderen tot en met 18 jaar. We sturen de abonnementskaartjes naar het adres van de grootouders.

Je betaalt € 95 voor een gezinsabonnement. Enkel abonnees die in 2023 een abonnement hadden, hebben recht op het voordeeltarief. Je doet er dus best aan geen jaar over te slaan, want dan neemt de kost van je abonnement toe.

We belonen onze abonnees voor hun trouw, met het voordeeltarief van € 70. Deze prijs geldt het hele seizoen 2024, van 30 maart tot en met 3 november.

Tijdens het lopende seizoen kan ieder zijn/haar abonnement behouden. Vanaf het volgende seizoen vragen jullie elk een eigen gezinsabonnement aan. Een gezinsabonnement geldt immers enkel voor personen die op hetzelfde adres zijn ingeschreven (ouders en kinderen).

Je vindt je abonneenummer terug op de achterkant van je abonnement: het is de cijferreeks voor de geboortedatum, die op elk kaartje van het gezin dezelfde is.

Bij verlies van één of meerdere kaartjes kan je je abonnement opnieuw laten aanmaken in het Infocenter, mits een bijbetaling van € 10 (gezins-, grootouder- of individueel abonnement).

Dit gaat helaas niet. Je kan enkel kiezen tussen een gezinsabonnement, geldig voor de ouders en alle inwonende niet gehuwde kinderen, of een grootouderabonnement, geldig voor de grootouders en alle kleinkinderen tot en met 18 jaar. Voor extra inwonende personen kan je een individueel abonnement aankopen. Let op: aan de kassa’s gebeurt er controle op de abonnementskaartjes en de gezinssamenstelling.

Het abonnement is ook geldig voor samengestelde gezinnen, op voorwaarde dat beide partners op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn. Er kunnen maximaal twee volwassenen per gezins- of grootouderabonnement worden opgenomen. Je kan de bijkomende abonnementskaartjes aanvragen in het Infocenter.

Dat is helaas niet mogelijk. Bij een gezinsabonnement zijn 4 parkingtickets inbegrepen, bij een individueel abonnement 2. Voor het overige kan je een meerbeurtenkaart kopen in het Infocenter, dan betaal je slechts € 2 per parkeerbeurt.

Dat gaat helaas niet. Een kinderabonnement is enkel te koop in combinatie met een individueel of gezinsabonnement.

Dat mag niet. Een abonnement is strikt persoonlijk. Aan de kassa’s gebeuren hiertoe identiteitscontroles. In geval van fraude dient het bezoek meteen te worden afgerekend en kan het abonnement worden ingehouden.

Het abonnement is gebonden aan het kalenderjaar en is bijgevolg geldig van 1 januari tot 31 december, onder voorbehoud van de openingsperiode van het Openluchtmuseum en van onze partners. Binnen Bokrijk is het abonnement geldig tijdens de openingsperiode: van begin paasvakantie tot einde herfstvakantie en tijdens Winterlicht (26 tot en met 30 december). Buiten Bokrijk, bij onze toeristische partners, geldt de openingsperiode van die partners. Op www.bokrijk.be/abonnement vind je alle info over de openingstijden van de partners en je kan ook altijd op hun eigen site terecht.

Een Bokrijkabonnement aankopen kan tot en met 31 augustus van het lopende jaar. De voordelen gelden dan nog tot en met 31 december van datzelfde jaar.

Dat is afhankelijk van je gezinssamenstelling.

  • Een gezinsabonnement is enkel bestemd voor ouders en hun niet-gehuwde inwonende kinderen (incl. inwonende pleegkinderen, adoptiekinderen of pluskinderen).
  • Een grootouderabonnement is enkel bestemd voor grootouders en hun kleinkinderen tot en met 18 jaar.
  • Een abonnement kan niet worden gebruikt voor meerdere generaties. Bv.: we zijn een gezin en oma woont bij ons in, dan dient oma voor zichzelf een individueel abonnement te kopen. Bij twijfel kan je ons contacteren en helpen wij je verder.

Dat kan op twee manieren:

  • Vul online de adresgegevens van de persoon aan wie je het abonnement cadeau doet in: álle namen van de gezinsleden en hun geboortedata. We sturen het abonnement op naar de opgegeven personen hun thuisadres.
  • Beschik je niet over alle gegevens van de personen aan wie je het abonnement wil schenken, dan kan je een cadeaubon geven. Deze is te koop in het Infocentrum en via www.bokrijk.be. De cadeaubon inruilen kan tot en met 31 augustus van het lopende jaar. Daarna vervalt de bon.

Neen, gekochte abonnementen kunnen noch geruild, noch terugbetaald, noch verrekend worden. Wij verwijzen hiervoor naar de verkoopsvoorwaarden.

Helemaal niet. Als je met twee ouders en twee kinderen een uitstap maakt naar Bokrijk en naar twee pretparken (bv. Bobbejaanland en Plopsaland) en een dierenpark (bv. Safaripark Beekse Bergen), dan bespaar je al € 240 op de reguliere toegangsprijzen. Een abonnement is dus na een paar uitstappen al terugverdiend!

Ja, de cadeaubon van het Bokrijkabonnement kan je bij het Infocentrum en online inwisselen voor een abonnement. Online geef je op de betaalpagina het nummer vermeld onder de barcode in. Voor meer info kan je terecht bij het Infocenter via 011 26 53 15.

Ja, abonnees krijgen onbeperkt gratis toegang tot het Openluchtmuseum tijdens alle dagen van het seizoen, inclusief de georganiseerde evenementen. Let op: er worden enkele niet-openbare evenementen georganiseerd waarbij het om een exclusieve afhuring van het museum kan gaan.

Voor online gekochte kaarten betaalt u dezelfde prijs als aan de kassa. U betaalt geen reserveringskosten. je kan je toegang met het abonnement reserveren online. Dit is gratis.

Elke abonnee krijgt 2 of 4 parkeerkaarten gratis. Deze kan je tijdens het lopende seizoen gebruiken. Bokrijk biedt je daarnaast de optie om een meerbeurtenkaart te kopen zodat je aan voordelig tarief kan parkeren. De prijs voor een 5 beurtenkaart bedraagt € 10. Deze kaart is 1 jaar geldig vanaf de datum van aankoop.

Dat kan uiteraard, zowel online via www.bokrijk.be als aan onze beide kassa’s aan het Infocenter bij Parking 1 en aan de ingang Heers bij Parking 2.

www.bokrijk.be/abonnement of bij de collega’s van het Infocenter via 011 26 53 15. Voor vragen omtrent het bestellen van tickets kan je een mail sturen naar infobokrijk@limburg.be

We verwijzen je graag naar het huishoudelijk reglement.

Reeds verkochte abonnementen worden nooit retour genomen en kortingen worden niet terugbetaald.

Kortingsacties worden door de partner zelf gecommuniceerd en hebben altijd een tijdelijke geldigheidsduur.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief